Számlaszámaink
HUF (forint) díjfizetésű szerződésre történő
utalás esetén: 12001008-00312421-00100004
EUR (euró) díjfizetésű szerződésre történő
utalás esetén: 12001008-00165096-00100000
USD (amerikai dollár) díjfizetésű szerződésre
történő utalás esetén: 12001008-00165080-00100009
Milyen díjfizetési módok közül választhat?
Rendszeres bankkártyás díjfizetés – csak forint alapú biztosítási szerződéseknél van erre
lehetőség
Regisztráció és a bankkártya adatok megadása után automatikusan teljesítheti biztosításának díját. A díjfizetési mód beállításához az online ügyfélszolgálatunkon
keresztül egyszerűen és gyorsan regisztrálhatja bankkártyáját az OTP Bank Zrt. oldalán.
Hogyan állíthatja be szerződésére a rendszeres bankkártyás díjfizetést?
- A biztosítási kötvény kézhezvétele utána regisztráljon online ügyfélszolgálatunkon (ugyfelszolgalat.alfa.hu).
- A bankkártya regisztrációt a Szerződéseim/Díjadatok/Díjfizetés módja menüpontban indíthatja.
- Kérjük, a bankkártya regisztrációjához fogadja el az online nyilatkozatot. Ezzel a lépéssel Ön felhatalmaz minket, hogy a választott ütemezés szerinti díjat levonjuk számlájáról.
- Bankkártya-regisztrációhoz szükséges adatok, az OTP Bank Zrt. oldalán:
- Fizető fél adatai: „Fizető fél neve” a bankkártya tulajdonos neve.
- Bankkártya száma: 4-szer 4, azaz 16 karakter hosszú számsor.
- Bankkártya lejárata:2-szer 2 karakter, hónap és év. (pl. 02/16)
- CVC kód: a kártya hátoldalán található 3 karakter hosszú számsor
Fontos
információ!
A sikeres díjfizetés, ezáltal folyamatos biztosítási védelme
érdekében kérjük, hogy csak érvényes bankkártyával regisztráljon, illetve ügyeljen rá, hogy a bankkártyán
beállított limit összege fedezze a fizetendő biztosítási díjat. A díjlevonások sikerességét is Önnek szükséges
ellenőriznie.Bankkártya regisztrációhoz ügyfélszolgálatunkat a következő oldalon érheti el:
ugyfelszolgalat.alfa.hu
Online bankkártyás díjfizetés – csak forint alapú biztosítási szerződéseknél van erre lehetőség
https://www.alfa.hu/dijfizetes oldalunkon azonnal, külön költség nélkül átutalhatja díját online bankkártyás fizetéssel. Külön adatként mindössze a szerződésazonosítót és születési dátumát kell megadnia. Az online bankkártyás díjfizetéshez nincs szükség előzetes regisztrációra.
Hasznos tipp!
A szerződés díjfizetési módjától függetlenül bármikor választhatja az online bankkártyás fizetés lehetőségét. Ha
regisztrál online ügyfélszolgálatunkon és a gyorsfizetést választja, a regisztrált kártyához a kártya adatokat
csak egyszer kell megadnia, a későbbi fizetéseket már egyszerűen és gyorsan intézheti a rögzített kártyával.
Egyedi banki átutalás
Internetes banki szolgáltatáson keresztül vagy bankjában személyesen intézhető, gyors egyéni fizetési mód.
Számlaszám:
HUF (forint) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
12001008-00312421-00100004
EUR
(euró) díjfizetésű szerződésre történő
utalás esetén: 12001008-00165096-00100000
USD
(amerikai dollár) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
12001008-00165080-00100009
Befizetése egyszerű azonosításához az utalás közlemény rovatába a biztosítás szerződésazonosítóját szükséges beírnia. Kérjük, ezt a következő módon tegye meg: nagy „A” betű, valamint a biztosítás szerződésszáma 10 számjegyre kiegészítve nullákkal. Pl. A0012345678 vagy A0123456789.
Fontos! Kérjük, minden esetben a biztosításkötéskor választott devizanemhez tartozó számlaszámra fizesse be a díjat. Ha pl. euróban szeretne díjat fizetni forint alapú szerződésre, úgy a HUF számlára utaljon, ha pl. forintban szeretne fizetni euróban kötött biztosításra, akkor pedig az EUR számlaszámot válassza.
Az utalás során felmerülő banki költségek mint díjfizetőt, Önt terhelik, ezért érdemes ezekről előzetesen tájékozódnia számlavezető bankjánál. Köszönjük!
Külföldről indított utaláshoz szükséges további adatok:
HUF (forint) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
HUF utalás: 12001008-00312421-00100004
IBAN szám: HU76 1200 1008 0031 2421 0010 0004
SWIFT kód: UBRTHUHB
EUR (euró) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
EUR utalás: 12001008-00165096-00100000
IBAN: HU06 1200 1008 0016 5096 0010 0000
SWIFT
kód: UBRTHUHB
USD (amerikai dollár) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
USD utalás: 12001008-00165080-00100009
IBAN szám: HU29 1200 1008 0016 5080 0010 0009
SWIFT kód: UBRTHUHB
Hasznos tipp!
Arra is van lehetősége, hogy rendszeres egyedi átutalást állítson be bankjánál. Fontos azonban, hogy ez nem
azonos az úgynevezett csoportos beszedéssel, mivel egyedi utalás esetén társaságunknak nincs joga a
díjlevonáshoz, így azt Önnek kell kezdeményeznie.
Csoportos beszedési megbízás
A díjfizetés egyik legegyszerűbb, legkényelmesebb és legbiztonságosabb módja a csoportos banki beszedés. Megbízását papír alapon vagy elektronikus formában is benyújthatja számlavezető pénzintézetének, aki átveszi Öntől a díjbefizetéssel járó feladatokat:
Amennyiben Ön csoportos beszedéssel kívánja fizetni díját, az automatikus díjlehívás beállításához a következő lehetőségek közül választhat.
- Keresse fel a ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalunkat, ahol – regisztrációt követően – a „Díjfizetési mód” felületen már a legfontosabb adatokkal kitöltött megbízást töltheti le.
- Ha Ön rendelkezik bankjánál netbank-hozzáféréssel, azon keresztül egyszerűen és gyorsan megadhatja a biztosítási díj levonásához szükséges megbízást bankjának.
- Az innen is letölthető „Felhatalmazás csoportos beszedési megbízás teljesítésére” nyomtatványt – kitöltve és a számlatulajdonos által aláírva – személyesen is átadhatja a bank ügyfélszolgálatán.
- Amennyiben Önnek kényelmesebb, a kitöltött és aláírt megbízást biztosítónk címére is visszaküldheti.
Postacímünk: Alfa Vienna Group Általános Biztosító Zrt. 9401 Sopron, Pf.22
Ebben az esetben kérjük, vegye figyelembe, hogy a postai átfutás, illetve a feldolgozás időigénye miatt előfordulhat, hogy csak 1-2 hónap múlva válik lehetővé az első díj levonása számlájáról. Ha van rá módja, a gyors ügyintézés érdekében netbankon keresztül adjon megbízást bankjának.
A megbízási nyomtatványon „A szerződés azonosítója a kedvezményezettnél” melletti mezőbe a fogyasztóazonosítót szükséges beírnia. Kérjük, ezt a következő módon adja meg: nagy „A” betű, valamint a biztosítás szerződésszáma 10 számjegyre kiegészítve nullákkal. Pl. A0012345678 vagy A0123456789. Bizonyos életbiztosításoknál nagy „A” helyett „MM” vagy „L” betűt kell megadni (ezt a szerződésazonosító tartalmazza).
Sok esetben azért utasítja vissza a bank a megbízást, mert a nyomtatványon szereplő aláírás eltér a
pénzintézetnél nyilvántartott aláírás-mintától.
Kérjük, ügyeljen rá, hogy azonos módon írja alá a csoportos
megbízást.
További információ a csoportos beszedésről:
CSOPORTOS BESZEDÉSI MEGBÍZÁS
Hasznos tipp!
Amennyiben korlátozza a számlájáról levonható összeg nagyságát („teljesítés felső határa”), kérjük, folyamatos
biztosítási védelme érdekében ügyeljen rá, hogy a fizetendő díj változásakor (pl. évfordulós díjemelésnél) a
megadott összeghatárt is módosítsa. Célszerű 2 havi biztosítási díjnak megfelelő összeghatárt beállítania, mert
ha bármilyen okból nem sikerül az egyik hónapban a lehívás, a következő hónapban a teljes összeget levonhatjuk,
így díjrendezett marad szerződése.
Válassza a csoportos beszedéses díjfizetést online
ügyfélszolgálatunkon!
Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Milyen díjfizetési gyakoriságok (ütemezés) közül választhat?
Szerződéskötéskor a díjfizetési mód kiválasztása mellett a legtöbb esetben azt is Ön döntheti el, hogy milyen időszakonként kívánja fizetni biztosítási díját. Fontos tudnia, hogy általában 1 teljes évre állapítjuk meg a fizetendő díjat, ezért a féléves, negyedéves vagy havi gyakoriság tulajdonképpen részletfizetési könnyítést jelent.
A legtöbb biztosításunk esetében a következő díjfizetési gyakoriságok közül választhat: éves, féléves, negyedéves és havi.
Rendszeres bankkártyás díjfizetés: havi, negyedéves, féléves vagy éves lehet. Az Ön által kötött szerződésben megadott ütemezés szerint kezdeményezzük az esedékes biztosítási díj beszedését bankkártyájáról. A beszedéseket az esedékesség hónapjának 5-e és 8-a között indítjuk, ezért javasoljuk, ebben az időszakban tartson elegendő pénzt a számláján, de mindenképpen kísérje figyelemmel a lehívás sikerességét is.
Egyedi banki átutalásos díjfizetési mód esetén fontos, hogy a gyakoriság szerint esedékes hónap első napjáig beérkezzen a díj, ezért kérjük, kísérje figyelemmel a választott ütemezés szerinti befizetési időpontokat. Ha pl. január 1-jén van a biztosítás évfordulója, és negyedéves gyakoriságot jelölt meg, akkor az első részletnek január 1-jéig kell beérkeznie számlánkra, a második részletnek április 1-jéig, és így tovább.
Csoportos beszedés esetén az Ön által megadott ütemezés szerint kezdeményezzük az esedékes biztosítási díj levonását folyószámlájáról. Minden esetben az adott hónap 12-e és 17-e között indítjuk a beszedést, ezért kérjük, ebben az időszakban tartson elegendő pénzt számláján.
Csekkes befizetés választásakor a díjfizetési gyakoriság alapján állítjuk ki Önnek a csekke(ke)t. Ha pl. féléves díjfizetést kért, akkor a szerződés kezdetekor, valamint minden további biztosítási évforduló előtt 2 db, egyenlő összegről szóló csekket. A csekken szereplő díjnak az esedékesség hónapjának első napjáig kell beérkeznie, ezért javasoljuk, hogy a megadott határidő előtt 4-5 munkanappal adja fel az összeget. Felhívjuk figyelmét, hogy biztosításaink jelentős részénél nincs lehetőség havi csekkes díjfizetésre.
A fizetési ütemezést bármikor ingyenesen módosíthatja, azonban fontos tudnia, hogy a módosítás a következő díjfizetési időszaktól lép érvénybe, és a fizetendő díj is változhat.
Díjfizetési gyakoriság módosítása online ügyfélszolgálatunkon:
- Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Mi történik, ha nem érkezik be időben a biztosítási díj?
A pontos és időben történő díjfizetés elengedhetetlen ahhoz, hogy a feltételek szerinti események bekövetkezésekor számíthasson anyagi segítségünkre.
A választott gyakoriságnak megfelelően az esedékes hónap első napján kell beérkeznie a fizetendő díjnak. Amennyiben bármilyen okból nem történik meg a befizetés 30 napon belül, a szerződésen díjhátralék keletkezik.
Hogyan értesítjük ügyfeleinket a díjhátralékról?
Számos oka lehet annak, hogy nem érkezik be időben a biztosítási díj: nem találják/nem kapják meg a csekket, átmeneti anyagi problémák adódnak, elfelejtik átutalni a díjat, hibásan működik a csoportos beszedés stb. A leggyakrabban előforduló csoportos beszedési problémákat, illetve a megnyugtató válaszokat és teendőket ezen az oldalon foglaltuk össze.
A díjhátralékos szerződéssel rendelkező ügyfeleinket különböző formában tájékoztatjuk az elmaradásról, hogy folyamatos maradjon a biztosítási védelem, és elkerüljék a szerződés megszűnését. Értesítést kaphatnak e-mailben, SMS-ben, telefonhívással, postai levélben.
Hasznos tipp!
Érdemes megadnia saját, érvényes e-mail címét és mobiltelefonszámát, hogy minél gyorsabban értesíthessük a
szerződésével kapcsolatos fontos tudnivalókról (pl. díjhátralék).
A befizetések feldolgozási ideje miatt előfordulhat, hogy akkor is kap díjfizetési felszólítást, ha Ön már időközben befizette a díjat. Ilyen esetben kérjük, tekintse tárgytalannak megkeresésünket. A díj beérkezését – regisztrációt követően – ellenőrizheti ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalunkon, vagy telefonos ügyfélszolgálatunk 8.1-es menüpontjában (ügyintéző kapcsolása nélkül).
Csoportos beszedéses díjfizetésnél a következő banki díjlehívás alkalmával megkíséreljük levonni folyószámlájáról a hátralékkal növelt biztosítási díjat. Előfordulhat azonban, hogy az Ön befizetése és a banki levonás azonos időpontban történik, így szerződésén túlfizetés keletkezhet. Ezt a következő díjbeszedésnél figyelembe vesszük. Kérjük, folyamatos biztosítási védelme érdekében ellenőrizze a levonások sikerességét!
Meddig van lehetőség a díj befizetésére és a biztosítás védelem fenntartására?
Természetesen bárkivel előfordulhat, hogy átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe kerül, vagy elfelejti befizetni a díjat, de ettől a biztosítását még szeretné fenntartani. Éppen ezért szerződéstípusonként különböző hosszúságú türelmi időszakot biztosítunk a díjelmaradás rendezésére. A türelmi időszakban is kockázatban állunk, tehát a feltételek szerinti esemény bekövetkezésekor fizetünk (a díjhátralékkal csökkentett szolgáltatási összeget). A türelmi idő kapcsán kérjük, tanulmányozza át szerződésének erre vonatkozó pontját.
Kiemelt tudnivalók biztosítási termékcsoportok szerint.
Befektetési egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás
Amennyiben életbiztosításának aktuális megtakarítása a szabályzatban rögzített mérték alá csökken, úgy szerződése – és ezzel együtt kockázatviselésünk – díjelégtelenség miatt megszűnik.
Kockázati életbiztosítás
A kockázati életbiztosítás mással nem helyettesíthető anyagi védelmet nyújt Önnek és családjának. Fontos tudnia, hogy a díjnemfizetés miatt megszűnő kockázati életbiztosításokból nem jár vissza pénz a szerződőnek.
Milyen lehetőséget tudunk felajánlani azon ügyfeleinknek, akik átmeneti anyagi nehézség
miatt nem tudják fizetni a biztosítási díjat?
Kockázati életbiztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk a kiemelt életbiztosítási védelemről.
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.
Befektetési egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk kitűzött céljaik eléréséről. Kérjük, tanulmányozza át a biztosítási feltételeket, hogy a felsorolt lehetőségek közül melyiket tartalmazza az Ön szerződése.
- Értékkövetés (index) elutasítása – biztosítási évfordulóval lehetséges!
- Kiegészítő biztosítások megszüntetése
- Díjnövelési opció csökkentése
- Díjfizetés szüneteltetése
- Díjmentesítés
- Kötvénykölcsön
- Részvisszavásárlás
- Tartammódosítás (pl. biztosítási időszak rövidítése, vagy határozatlanról határozott időtartamra történő módosítása)
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.